Mi ez az oldal?

Magor József Sándor Hegedűs

____________________________ Hasznos tanácsokat, tapasztalatokat, élményeket, írok itt le. ERASMUS cserediák programmal kerültem egy évre Németországba. Ezen a blogon keresztül informálom az otthoniakat.

Friss topikok

• magor: Küldök majd át tervlapokat hogy megtudd nézni, vannak még szép részei :) (2011.01.27. 23:24) Alvás lessz ! 10 percen belül ... :D
  • magor: Neked fagyhalál előjelei a puszta gondolatától is. :) (2011.01.26. 09:34) Patakzik a levegő
  • magor: Azért mert ez már fentről készült! :) (2011.01.21. 16:56) Sony Center behatolási útmutató :)
  • magor: Lehet félreérthetően fogalmaztam, csak a bal alsó kép készült modellről, a többit valóságban fotóz... (2010.12.22. 20:38) Miniatur Wunderland
  • magor: Hehe, jól érezted, az a következő post lessz.:) most értem haza Hamburgból a Miniatur Wunderland-b... (2010.12.19. 21:27) Apróságok

2011.05.12. 17:13 magor

Barcelona

Malorcárol egy rövid félórás repüléssel értünk be a kontinensre. Egyik első dolog amit észre veszel Barcelonában az a közlekedés egyszerűsége. Mi 30/50-es bérletet vettünk ami 30 napig felhasználható 50 utazást jelent. A kezelés úgy történik hogy a metro lejáratnál csak akkor tudsz átmenni a kapun ha kezeled a géppel a jegyed.  Metroval szinte mindent eltudsz árni a városban villamost egyáltalán nem használtunk, buszból pedig csak az éjszakaiakat amikor már nincs metro. Jellemzően nincsenek hatalmas csarnokszerű metromegállók,  a várók helytakarékosak a folyosók is relatív szűkösek, de éppen elég arra amire kell. Van sok olyan csomópont ahol a metró vonalak keresztezik egymást(mint otthon a deák téren) ilyenkor jegyet sem kell ujrakezelni. Néha egész sokat kell sétálgatni a kis folyosókon (belmagasság 2,3 m átlag) de minden egyértelműen kivan táblázva, mi is hamar beletanultunk.
A város gyönyörű teli van látnivalóval.Van hegyes völgyes és sík része is. Ami túrista látványosság szinte mindent megnéztünk az ott létünk alatt.Részletesen nem is tudok írni mindenről a képek többet mondanak. Kiemelném minden közül a Sagrada Familiat mely ha egyszer elkészül a világ legnagyobb temploma lessz. Több mint 100 éve építik. Belépve az ember szinte elveszettnek érzi benne magát, akkora magasságokkal találkozik. 3-4 óra hosszát legalább eltöltöttem benne. Játunk fent a tornyaiban is, összesen 16 lessz neki :) Montsterrát Barcelonától kb 1 óra útra van, ez egy sziklás hegyes terület amit több száz évvel ezelőtt még kolostori szerzetesek laktak. A kolostorok nagyon magasan vannak, nem is értem hogyan tudták ott megépíteni őket. Jelenleg siklóval lehet a legegyszerűbben feljutni, közben még az ember füle is bedugul :)Itt simán ellehet tölteni egy napot is, szépen kivan építve a turisták számára, a hegyek közt vannak kis kiránduló útvonalak amik  lenyűgöző helyeken vezetnek végig minket. Természetesen ahol lehetőség adódott letértünk az útvonalról hogy kalandozzunk kicsit. :) Még egy magyar-erdélyi vonatkozású padot is találtunk a sziklák között (ez volt az egyetlen magyar dolog 2 hét alatt) Katt ide  Megfigyeltem hogy spanyolok nem egy kapkodós népség reggel 9-10 körül indul be náluk az élet. valószínű azért mert éjfél és 1-2 órakor még a dolgózó emberek is a városban ülnek kávézni valahol. Elég nagy ilyen téren a kontraszt a németekkel szembe állítva. Szerethető város abszolut, nehéz onnan eljönni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.