Mi ez az oldal?

Magor József Sándor Hegedűs

____________________________ Hasznos tanácsokat, tapasztalatokat, élményeket, írok itt le. ERASMUS cserediák programmal kerültem egy évre Németországba. Ezen a blogon keresztül informálom az otthoniakat.

Friss topikok

  • magor: Küldök majd át tervlapokat hogy megtudd nézni, vannak még szép részei :) (2011.01.27. 23:24) Alvás lessz ! 10 percen belül ... :D
  • magor: Neked fagyhalál előjelei a puszta gondolatától is. :) (2011.01.26. 09:34) Patakzik a levegő
  • magor: Azért mert ez már fentről készült! :) (2011.01.21. 16:56) Sony Center behatolási útmutató :)
  • magor: Lehet félreérthetően fogalmaztam, csak a bal alsó kép készült modellről, a többit valóságban fotóz... (2010.12.22. 20:38) Miniatur Wunderland
  • magor: Hehe, jól érezted, az a következő post lessz.:) most értem haza Hamburgból a Miniatur Wunderland-b... (2010.12.19. 21:27) Apróságok

2011.01.21. 21:31 magor

Patakzik a levegő

Fontos befolyásoló tényező az időjárásnál a páratartalom németül "Luftfeuchtigkeit", ennek ellenére nem igazán szokta izgatni az embereket, átlag kérdés:  Hány fok van nálad wazze ?  :D  Itt Wismarban tapasztaltam meg én is hogy mennyire lényeges paraméter ez. Tipikus Balti tengeri időjárás jellemzi a területet. Ami sosem hiányzik télen az a  magas páratartalom és szél. Ez az időjárás az egyetlen dolog ami engem itt nagyon zavar :) Még decemberben sikerült megélni pár tényleg brutális hideget. A levegő páratartalma eléri itt a 99%-ot is !!!! Mely -15 fokkal és széllel társulva a leghidegtűrőbb embereket mint én is, teljesen átfagyasztja. Soha nem gondoltam volna, hogy a páratartalom ennyire befolyásolja az ember hőérzetét. 

A kép egyébként az egyetem épületén található időjárás megfigyelő állomásról származik. Az itteni netes tanulmányi rendszerből fellehet rá csatlakozni és real-time megtekinteni a mért adatokat. Hasznos:)

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://followmagor.blog.hu/api/trackback/id/tr542603834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

youNaCL 2011.01.26. 07:21:49

Hát ezt nekem magas. Én is mérem minden szobába a páratartalmat itt Magyarországon és ha kiszellőztetek akkor esik le 50-60%-ról 30-35%re. Vagyis kint nagyon alacsony lehet. Érdekes lehet mikor a 98% + hideg + szél párosul.

Nekem kb fagyhalál?... :)

magor 2011.01.26. 09:34:39

Neked fagyhalál előjelei a puszta gondolatától is. :)
süti beállítások módosítása